O czym musi pamiętać agent ubezpieczeniowy, doradzając OC klientowi?

Kategoria
Ambasadorzy CUK/ Historie agentów CUK 
Ubezpieczenie auta to chleb powszedni dla doradcy ubezpieczeniowego. Cały proces, powtarzany każdego dnia wydaje się być oczywisty i prosty.

Jest jednak kilka szczegółów, o których należy pamiętać, żeby zapewnić klientowi jak najlepszą ochronę. O tym, jakich błędów nie popełniać opowiedział Paweł Dołowy – właściciel placówki CUK Ubezpieczenia, którego klient otrzymał odszkodowanie o wysokości 260 000 złotych za skradzione auto.

Najważniejszym elementem przy wyborze polisy dla klienta jest dokładny wywiad, pozwalający w pełni poznać jego potrzeby. Istotne jest, czy na przykład ubezpieczony jeździ autem do pracy codziennie, czy w dobie home office auto stoi wyłącznie w garażu. Na tej podstawie doradca jest w stanie dopasować produkt, spełniający oczekiwania klienta.

Lubię mieć poczucie, że klient wyszedł z mojej placówki z odpowiednią polisą, która zapewni mu realną ochronę. Kiedy klient czuje się bezpiecznie, ja czuję, że moja praca jest dobrze wykonana. W CUK Ubezpieczenia jest to o tyle proste, że mam dostęp do ofert ponad 30 towarzystw ubezpieczeniowych i szerokiego wachlarza produktów” - mówi Paweł Dołowy.

Produkt na miarę

Polisa OC jest obowiązkowa dla każdego właściciela pojazdu. Doradca ubezpieczeniowy powinien zadbać jednak, żeby zawierała ważne z perspektywy klienta detale, jak na przykład bezpośrednią likwidację szkód. Warto poinformować klienta o dodatkowych elementach ubezpieczenia jak AC czy assistance.

Rekomenduję moim klientom wykupienie assistance. To jest bardzo ważne. Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której klientowi psuje się auto podczas długiej trasy w nocy na mało uczęszczanej drodze i zostaje bez pomocy. Dodatkowe możliwości dają naprawdę duży komfort - mówi Paweł Dołowy. Wiele razy nieprzekonani klienci zdecydowali się na polisę assistance i niestety im się przydała. Wybór dopasowanego ubezpieczenia to szansa na to, że klient do nas wróci po kolejne polisy - dodaje.

Szczegóły mają znaczenie

Małe błędy mogą słono kosztować klienta. Dlatego tak istotne jest, żeby poprawnie przepisać dane auta: rocznik, numer rejestracyjny. W CUK Ubezpieczenia agenci mają do dyspozycji SmartCUK – aplikację mobilną, która pozwala na zeskanowanie kodu AZTEC, a dane pojazdu i właściciela zostają automatycznie zaciągnięte. Dodatkowo umożliwia zrobienie i wysłanie zdjęć pojazdu, APK, polis i dokumentów bezpośrednio do towarzystw ubezpieczeniowych.

Ubezpieczając jednego z moich klientów, w formularzu zaznaczyłem, że posiada dwie pary kluczyków do auta. Przy wypłacie szkody klient musiał zdać kluczyki, niestety miał tylko jedną parę. Przez to przeoczenie mógł nie otrzymać pieniędzy. Na szczęście wszystko zakończyło się sukcesem. Uczulam, żeby pamiętać o szczegółach i dwa razy sprawdzić podane informacje. Nie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe wypłaciłyby odszkodowanie w takiej sytuacji - komentuje Paweł Dołowy.

CUK_CheckList_Blog

Kluczem do sukcesu w pracy doradcy jest dbanie o szczegóły i kompleksowe podejście do klienta oraz szczera chęć pomocy. Jesteś agentem ubezpieczeniowym, masz historię którą chciałbyś się podzielić? Odezwij się do nas 😊 Wypełnij formularz na cuk.pl/wspolpraca lub na www.lubieubezpieczac.pl.

Paweł Dołowy
12/09/2020 - 10:27
"Dobre ubezpieczenie to takie, które swoim zakresem zabezpiecza nie tylko potrzeby klienta, ale też wychodzi poza nie. Dążę do tego, aby każdy mój klient takie właśnie posiadał. Dziś wiem, że moja praca i zaangażowanie połączone z możliwościami, jakie dał mi CUK, pomogło wielu moim klientom. Myślę, że o to w tej branży chodzi".