Jak sprzedawać więcej? 4 zasady sprzedaży ubezpieczeń.

Kategoria
Praca w CUK
Sprzedaż to cenna umiejętność, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy konsumentów z każdej strony atakują reklamy. W branży ubezpieczeń dodatkowym utrudnieniem może być fakt, że agent sprzedaje obietnice bezpieczeństwa. Nie jest to fizyczny produkt, który można zobaczyć i ocenić. Jak robią to Ambasadorzy CUK? Poniżej prezentujemy 4 złote zasady dobrego sprzedawcy!

1. Poznaj swojego klienta

Rozmowa i poznanie klienta jest kluczem do dobrania idealnie dopasowanego ubezpieczenia. Warto zapytać o styl życia, rodzinę, wartości, obawy na przyszłość i wspólnie przeanalizować możliwe zagrożenia. Uważnie słuchanie, pozwoli zdobyć dokładne informacje o tym czego szuka klient. Wykazanie zainteresowania i skupienie się na dobraniu produktu do potrzeb i możliwości klienta jest niezbędne w tej branży. To bardzo ważne, aby podczas rozmowy sprzedażowej klient miał pewność, że wszystkie informacje podaje wyłącznie na potrzeby rozmowy z agentem.

Trudno zapamiętać wszystkie informacje o kliencie, a jak się okazuje wszystkie są ważne. Dlatego doceniam możliwości jakie daje mi system WebCUK. W jednym miejscu mam wszystkie niezbędne informacje o kliencie: dane, nr polisy, czas trwania polisy, wysokość składki, własne notatki. To bardzo ułatwia utrzymanie dobrych relacji z klientem – mówi Emilia Brozdowska.

WebCUK to najważniejsze narzędzie pracy multiagenta CUK. Jest ogromnym ułatwieniem w budowaniu dobrych relacji z klientem – a zadowolony konsument przyprowadzi kolejnych :). System ten to nie tylko baza wiedzy o kliencie. Na bieżąco przekazuje niezbędne informacje, dzięki którym agent może analizować swoje wyniki sprzedażowe. Zdobyta wiedza pozwala na wprowadzenie zmian i zwiększenie efektywności. Narzędzie ułatwia również prowadzenie komunikacji posprzedażowej z klientami, co idealnie uzupełnia prawdziwie zaangażowaną relacje agent – klient.

2. Bądź profesjonalistą

Kolejną ważną zasadą jest dostosowanie języka do klienta. Nie należy używać ubezpieczeniowego żargonu, a także zbyt potocznej mowy. W przypadku sprzedaży polis turystycznych czy komunikacyjnych jest miejsce na luźną rozmowę czy nawet żart, ale przy ubezpieczeniach na życie należy tego unikać. Klient nie może się poczuć lekceważony, agent musi dać mu poczucie, że jego problemy są istotne.

W profesjonalnym odbiorze agenta pomocne są też narzędzia, jakimi się on posługuje. Szybka i sprawna obsługa online, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, wpływa pozytywnie na wizerunek agenta. W CUK Ubezpieczenia mamy dostęp do wielu nowoczesnych narzędzi, które przede wszystkim ułatwiają nam pracę. Uważam, że wpływają też na nasz ekspercki wizerunek. Klienci to dostrzegają, a dzięki temu mają do mnie większe zaufanie, które w tej pracy jest bardzo ważne – mówi Patryk Orzechowski.

3. Przygotuj się

Dobra znajomość produktów to podstawa! Sprawia, że w oczach klientów jesteśmy prawdziwymi ekspertami. Po tych kilku latach pracy w branży już nie muszę przygotowywać się do każdego spotkania z klientem. Jednak nowy agent powinien mieć to na uwadze. Dobre przygotowanie i wiedza z zakresu oferty pozwoli profesjonalnie odpowiedzieć na wszystkie pytania. Wielkim wsparciem na początku była dla mnie CUKIPEDIA oraz Wsparcie Sprzedaży. Musimy pamiętać, że nasze kompetencje są niezbędne do podjęcia przez klienta decyzji zakupowej. W dobie internetu konsumenci potrzebują faktów i czasu by je przyswoić – mówi Paweł Kulma.

4. Buduj lokalną bazę klientów

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że marketing szeptany w branży ubezpieczeń jest czymś niezastąpionym. Zadowolony klient poleca swojego agenta znajomym i rodzinie. Wszystkie powyższe zasady pomogą w tym, aby konsument wyszedł z placówkis zadowolony. Ale co jeszcze można zrobić? Działać w internecie! Marketing geolokalizacyjny pomoże nam dotrzeć do klientów w najbliższej okolicy. Kto wie, może właśnie szukają ubezpieczenia, albo jeszcze nie wiedzą, że go potrzebują! Warto w działaniach reklamowych uświadamiać konsumentów, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie.

Nie ważne czy jesteś na początku swojej drogi w branży ubezpieczeń, czy działasz w niej już od kliku lat. Jestem pewny, że powyższe zasady warto zapamiętać i co jakiś czas dokonać autorefleksji – czy aby na pewno działam zgodnie z nimi? W końcu zależy nam na większej sprzedaży ;) Daje nam to poczucie, że coraz więcej konsumentów jest świadomych jak ważne jest dobre ubezpieczenie, ale przede wszystkim je posiada. A odpowiednie ubezpieczenie to gwarancja spokoju ducha i bezpieczeństwa – mówi Paweł Dołowy.

Emilia Brozdowska
08/21/2020 - 14:39
"Każdemu z klientów staram się pokazać, dlaczego ubezpieczenie jest ważne. Dobre ubezpieczenie to poczucie bezpieczeństwa i realna pomoc, gdy wydarzy się coś niespodziewanego. Doradzam klientom najlepsze rozwiązania. Klienci to wiedzą. Wracają i polecają moją placówkę innym. CUK Ubezpieczenia to rozpoznawalna marka. Działając pod jej skrzydłami, czuję się bezpiecznie".