Skuteczna reklama w Internecie - promocja agenta i placówki
W sieci znajdziemy odbiorców w każdym wieku, z różnym wykształceniem i zainteresowaniami. Wśród nich są osoby, które poszukują idealnego ubezpieczenia albo zastanawiają się jaką placówkę wybrać. Są też tacy, którzy jeszcze nie wiedzą, że ochrona życia i mienia jest niezwykle ważna – do nich również warto kierować komunikaty.
FACEBOOK oraz INSTAGRAM
To dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe, które znają swoich użytkowników lepiej niż ich najbliżsi. Magiczny algorytm Facebooka i Instagrama, potrafi określić wyznanie religijne odbiorców, ich status majątkowy, a nawet poczucie satysfakcji życiowej. Nie trudne będzie zatem odnalezienie tych, którzy w ostatnim czasie przeglądali oferty ubezpieczeniowe.
Na początek: reklama geolokalizacyjna
To najprostszy sposób targetowania. Po przygotowaniu krótkiej, informacyjnej treści posta na temat placówki i dobraniu przyciągającej, ale nie ociekającej tekstem grafiki, możemy skierować kampanię do osób, które mieszkają w promieniu naszej placówki – maksymalnie do 80 km. W naszej gestii pozostaje czy chcemy skoncentrować się na jednej miejscowości, czy interesują nas również sąsiednie gminy. Reklama geolokalizacyjna nie wyklucza zawężenia grupy odbiorców o inne informacje: płeć, zainteresowania, wykształcenie. Ważne, aby targetowanie nie było zbyt wąskie, ani zbyt szerokie – w określeniu grupy pomoże nam sam Facebook.
Reklama geolokalizacyjna może być nastawiona na zebranie jak największej liczby reakcji pod postem: lajk, komentarz, udostępnienie. Możliwe jest również kierowanie odbiorców na konkretną stroną internetową, umieszczając w treści posta link lub posługując się postem linkującym. Jednym z najpopularniejszych celów reklamy jest zasięg, który na początek może okazać się najlepszym wyborem.
Google Display Network czyli reklama banerowa umożliwiająca wyświetlanie reklamy tekstowej, graficznej lub video na stronach WWW i w aplikacjach. To kaliber, który udźwignie jedynie specjalista, ale warto wiedzieć na czym polega.
Ogromną zaletą tej formy reklamy jest możliwość bardzo precyzyjnego kierowania treści. Informacje na temat potrzeb użytkowników pozyskiwane są w wyniku ich aktywności w Internecie oraz plików cookies, które przechowują przeglądarki internetowe. Na podstawie analizy zachowania oraz historii użytkowników Google, tworzy profile behawioralne, co daje możliwość kierowania reklam do różnych, często dosyć specyficznych grup odbiorców.
Możliwości kierowania reklam w Google Display Network
Kampanię w sieci reklamowej Google możemy profilować pod efekt, jaki chcemy uzyskać. W zależności od naszych potrzeb reklama może być nastawiona na budowanie wizerunku, bądź działania mające na celu jakąś konwersję np. w przypadku branży ubezpieczeniowej – wypełnienie formularza kontaktowego. W panelu AdWords możemy wybrać kierowanie reklam do 2 grup: odbiorców o podobnych zainteresowaniach, którzy zostali sprofilowani na podstawie długotrwałej aktywności w sieci oraz odbiorców na rynku, którzy w przeszłości poszukiwali danego rodzaju usługi, bądź produktu, który chcemy sprzedać.
Istnieje również możliwość targetowania reklamy GDN po tematach, słowach kluczowych, na konkretne witryny albo w aplikacjach mobilnych.
„Bliższa skórze koszula”, czyli artykuły sponsorowane w portalach lokalnych
Każdy z nas chce wiedzieć co aktualnie dzieje się na świecie, w Polsce, w pobliskiej miejscowości, ale najbardziej interesuje nas to, co dotyczy nas samych. Lokalne portale informacyjne to źródło wiedzy dla tysięcy mieszkańców danych miejscowości. Warto zapoznać się z możliwościami promocji, które mogą okazać się atrakcyjne cenowo. Reklama w lokalnym serwisie internetowym nie musi być tylko formą banneru. Jako ekspert w branży ubezpieczeniowej możemy udzielić redakcji wsparcia merytorycznego i wspólnie stworzyć artykuł, który zainteresuje czytelników. W okresie letnim może być to informacja o ubezpieczeniu turystycznym, a tuż po sezonie warto podjąć się tematu ubezpieczeń dla dzieci – wybór jest nieograniczony.
Reklama w Internecie może przytłaczać możliwościami, a skomplikowana terminologia nie ułatwia sprawy. Dlatego CUK Ubezpieczenia przygotował dla swoich agentów Marketing Book, w którym opisane zostały różne kanały promocji, krok po kroku. Multiagencja oferuje również pomoc merytoryczną oraz w przygotowaniu kampanii wraz z grafikami.