Jak pandemia COVID-19 wpłynęła na preferencje ubezpieczeniowe klientów?

Pandemia COVID-19 zmieniła cały świat. Wpłynęła na funkcjonowanie firm, zachowania konsumentów i decyzje zakupowe. Wymusiło to wiele zmian, również w branży ubezpieczeń. CUK Ubezpieczenia przeprowadziło badanie w celu sprawdzenia jak zmieniły się preferencje klientów w dobie pandemii.

Badanie przeprowadzone przez multiagencje CUK Ubezpieczenia (na przełomie maja i czerwca 2020, na próbie 454 osób) dowodzi, że ponad 63% ankietowanych wolałoby kupować zdalnie produkty ubezpieczeniowe. Na pytanie, jakich ułatwień ze względu na pandemię oczekujesz od firm ubezpieczeniowych, prawie 78% respondentów odpowiedziało, że obniżenia cen polis. Wskazywali także na elastyczne formy płatności za składki.

Zdalny zakup to dla klientów przede wszystkim bezpieczna i wygodna forma, szczególnie w czasie pandemii. Daje to również możliwość zaoszczędzenia czasu. Jednak dla blisko 16% ankietowanych jest to zbyt skomplikowany proces.

Doradca klienta w zdalnej sprzedaż ubezpieczeń

Zdalny zakup ubezpieczenia w multiagencji CUK można zrealizować online lub telefonicznie. Mimo to ponad połowa badanych woli najpierw skonsultować się z doradcą klienta telefoniczne, a proces sfinalizować za pośrednictwem strony www. Wyniki badania dowodzą, że rola doradcy, wspierającego klienta ekspercką wiedzą, jest wciąż bardzo istotna. Dodatkowo, zdaniem ponad 37% respondentów bezpośredni kontakt z agentem, z zachowaniem środków ostrożności, jest bezpiecznym sposobem zakupu ubezpieczenia w czasie pandemii.

Nowoczesne rozwiązania nie oznaczają rezygnacji ze wsparcia zaufanego agenta ubezpieczeniowego. W CUK Ubezpieczenia doradcy klienta korzystają z narzędzia Direct dla Agenta. Oznacza to, że przeprowadzają szybką kalkulację w systemie WebCUK.

Wygląda to tak, jak w placówce. Gotowa oferta trafia na adres mailowy klienta. Podczas konsultacji telefonicznej klient może omówić propozycję z doradcą, u którego do tej pory się ubezpieczał. Narzędzie Direct dla Agenta pomaga mi w codziennej pracy, nie tylko w czasie pandemii. Klienci, którzy obawiają się wyjść z domu i przyjść do biura w celu przedłużenia umowy, bardzo chętnie korzystają ze zdalnej sprzedaży. Nawet jeżeli ktoś ma problem z przedłużeniem polisy online, służę radą i pomagam w finalizacji zakupu. Klienci to doceniają. Ponadto w dobie życia w biegu i pracy do późna klienci coraz chętniej korzystają z tego rozwiązania – zaznacza Patryk Orzechowski, właściciel Placówki Franczyzowej CUK Ubezpieczenia w Izabelinie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać.

Patryk Orzechowski_CUK

Patryk Orzechowski - właściciel Placówki Franczyzowej CUK Ubezpieczenia w Izabelinie, Ambasador akcji Lubię Ubezpieczać

Dodatkowe ubezpieczenie w dobie pandemii

W czasie pandemii i izolacji klienci nie przestali kupować ubezpieczeń. Prawie 61% ankietowanych zadeklarowało nabycie polisy. Najczęściej decydowali się oni na ubezpieczenia NNW, komunikacyjne AC czy mieszkaniowe. Jednocześnie zdecydowana większość badanych, blisko 78%, nie myślała o zakupie dodatkowego ubezpieczenia w tym okresie.

Ankietowani, którzy rozważali nabycie polisy dodatkowej (ponad 22%), najczęściej zamierzali kupić ubezpieczenie na życie, prywatne ubezpieczenie zdrowotne oraz ubezpieczenie mieszkaniowe.

Badanie pokazuje, że zagrożenie związane z pandemią nie skłoniło respondentów do kupna dodatkowej ochrony. Obecna sytuacja epidemiologiczna wpłynęła jednak na proces zakupowy większość ankietowanych wolałaby kupować ubezpieczenia zdalnie. Nie oznacza to jednak, że klienci zrezygnują z doradztwa i ekspertyzy agentów ubezpieczeniowych. Ich głos jest nadal bardzo ważny dla klienta w procesie kupna polisy.

Doradcy klienta w CUK Ubezpieczenia wykorzystują nowoczesne narzędzia i optymalizują swoją pracę. Zaoszczędzony czas poświęcają klientom i sukcesywnie zwiększają sprzedaż. Multiagencja CUK Ubezpieczenia oferuje podjęcie współpracy w czterech modelach dostosowanych do potrzeb przyszłych partnerów. Jeśli chcesz dołączyć do zespołu CUK Ubezpieczenia i ubezpieczać z pasją, skontaktuj się z nami!

CUK_infografika_wyniki badania

12/17/2020 - 11:52